آلرژی یا رینیت | التهاب مخاط بینی آلرژیک

این آلرژی رینیت وقتی به وجود می آید که سیستم  ایمنی بدن حساس شده و به چیزی های که در اطراف وجود دارد که قبلا به آنها مشکلی نداشته واکنش نشان می دهد.

رینیت آلرژی معمولا به صورت حساسیت فصلی ،زکام،تب یونجه شناخته می شود.که به دو شکل می باشد:

رینیت فصلی :در فصل تابستان و بهار و در اواخر پاییز رخ می دهد.که در اثر گل افشانی و گرده ناشی ار چمن ها ،درختان و علف های هرز ایجاد می شود.

رینیت همیشگی:این حساسیت در تمام سال وجود دارد و براثر وجود قارچ ها،گرده گل ها ،درختان و سایر عوامل ایجاد می شود.

علائم این بیماری  رینیت آلرژی :

آبریزش بینی

خارش چشم ،دهان،پوست

عطسه،سرفه

گرفتگی بینی

پلک های متورم

دلایل حساسیت یا آلرژی رینیت:

این حساسیت فصلی زمانی که شروع می شود سیستم ایمنی بدن ماده بی ضرر یا ماده طبیعی را به طور اشتباه خطرناک در نظر بگیرد برای دفع  از خود پادتن تولید می کند که این پادتن در بدن می ماند و در هنگام قرار گرفتن در معرض این حساسیت مقدار زیادی از مواد شیمیایی سیستم بدن مانند هیستامین آزاد می شود که علائم حساسیت را ایحاد می کند.

بیشتر والدین کودکان مبتلا به رینیت آلرژیک گفته اند که فرزندانشان در طول فصل حساسیت بیشتر، دارای خستگی زیاد و تحریک پذیری بالا هستند. از آنجا که کودکان همیشه نمی توانند علائم خود را بطور کلامی بیان کنند، ممکن است با بازی در مدرسه و خانه ناراحتی خود را ابراز کنند. علاوه بر این، برخی از کودکان احساس می کنند داشتن آلرژی ننگی است که آنها را از دیگران جدا می کند. مهم است که تحریک پذیری یا سایر علائم ناشی از مشکل گوش، بینی یا گلو با اختلال کمبود توجه اشتباه نشود. با درمان مناسب، علائم را می توان تحت کنترل نگه داشت و از اختلال در یادگیری و رفتار جلوگیری کرد. علائم رینیت آلرژیک علل دیگری نیز دارد، که معمول ترین آن سرماخوردگی است ، نمونه ای از رینیت عفونی است  بیشتر عفونت ها نسبتاً کوتاه مدت هستند و علائم آن در سه تا هفت روز بهبود می یابد.

تشخیص رینیت آلرژیک

پزشک عمومی شما اغلب می تواند رینیت آلرژیک را از علائم و سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی شما تشخیص دهد.

بعد از مراجعه به پزشک ،او آزمایشات متعددی برای تشخیص و درمان این بیماری انجام می دهد.پزشک با چند ماده برروی پوست و واکنش بدن به این مواد علت این رینیت آلرژی را بررسی کی کند.درمان دارویی رینیت آلرژیک می‌تواند شامل چند داروی خوراکی و داخل بینی مثل آنتی‌هیستامین‌ها، ضداحتقان‌ها، کورتیکواستروییدها و آنتی‌کولینرژیک‌ها باشد.

آزمایش خون یا (ARST) که میزان پادتن ایمونوگلوبین E برای یک آلرژی مخصوص اندازه گیری می کند.

بعضی از رفتارها و کارها می تواند در کاهش این رینیت آلرژی کمک کند:

-در زمان گرده افشانی پنجره ها رابسته و از هواکش استفاده کنید.

-برای جلوگیری از ورود گرده ها به چشم از عینک آفتابی یا طبی استفاده شود.

-از ملافه های ضد حشره و از یک رطوبت گیر هوا برای کنترل قارچ ها استفاده شود.

-نوازش حیوانات باید در محیط بیرون از خانه باشد.

-استفاده از داروهای ضد احتقان یا آنتی هسیتامین با تجویز پزشک

درمان رینیت آلرژیک

درمان شامل استفاده از داروهایی نظیر اسپری‌های استنشاقی بینی (آنتی‌هیستامین استنشاقی و یا کورتون استنشاقی)  به همراه درمان‌های خوراکی از قبیل آنتی‌هیستامین یا در موارد شدیدتر استفاده از داروهای دیگر تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.

در صورت عدم‌کنترل علائم رینیت آلرژیک توصیه به انجام تست پوستی آلرژی و در موارد شدید نیاز به تزریق Allergy Shots (واکسن آلرژی) می‌باشد.

برچسب ها : رینیت آلرژیت چیست؟ - التهاب مخاط بینی آلرژیک - بهترین دارو برای رینیت آلرژیت - درمان رینیت آلرژیت

آلرژی یا رینیت | التهاب مخاط بینی آلرژیک

توصیه های مهم جراح گوش حلق بینی سید رضا عابدین گیلانی :

در هنگام ملاقات در جلسه اول مشاوره با جراح ، شما جزئیات مربوط به هدف خود از جراحی زیبایی گوش و نتایج مورد انتظارتان از این عمل را برای جراح بیان می کنید. جراح بعد از شنیدن انتظارات شما با بررسی شما را به عنوان کاندیدای عمل جراحی گوش ارزیابی میکند و شکل، اندازه و موقعیت گوش هایتان را بررسی کرده تا مشخص کند که چه نوع تغییراتی باید در آن بدهد. به طور قطعی پزشک جراح هر دو گوش شما را معاینه و بررسی خواهد کرد، حتی در صورتی که شما فکر میکنید فقط یکی از گوشهایتان نیاز به ترمیم یا اصلاح نقص دارد. همچنین جراح چند عکس از گوش ها و صورت شما می گیرد تا بر اساس آنها تناسب بین اجزای صورت شما را تعیین کند. بهتر است با مشاوره با جراح عمل جراحی زیبایی گوش صورت بگیرد و بگذارید او در مورد تمام جزییات این عمل تصمیم بگیرید. بحث دقیق در مورد دلایل شما برای عمل اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در این مرحله بسیار مهم است. حتما سوالات خود را بپرسید و به اندازه کافی اطلاعات دریافت کنید تا بتوانید تصمیم کاملا آگاهانه ای در مورد انجام این عمل جراحی بگیرید. جراح بایستی سوابق پزشکی شما را بررسی کند تا مشخص شود این جراحی هیچ ضرری برای شما ندارد. در آخر از شما خواسته می شود که فرم رضایت نامه ای را امضا کنید، مبنی بر اینکه با مزیت ها و عوارض احتمالی مربوط به این عمل آشنایی دارید. برای مقایسه نتیجه عمل ممکن است عکسی از قبل و بعد عمل از شما گرفته شود. حتما برای انجام این گونه جراحی ها با جراح گوش مشورت کنید .شما می توانید با جراحی ما در مورد عمل زیبایی یا اتوپلاستی مشاوره کنید همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. با ورد به سایت دکتر گیلانی جراح ومتخصص گوش حلق بینی می توانید با تماس و یا مراجعه به مطب ایشان از مزایا و عوارض جراحی گوش اطلاع پیدا کرده و با مشورت با این جراح بهترین عمل را انجام بدهید. برای دریافت مشاوره با جراح دکتر سید رضا عابدین گیلانی با شماره ای درج شده در سایت تماس بگیرید. برای مشاوره با جراح می توانید با دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش حلق بینی همراه باشید.
جراحی زیبایی بینی خود را به دست متخصص گوش حلق بینی بسپارید اگر به فکر این هستید که یک عمل بینی انجام دهید، با متخصص زیبایی بینی ملاقات کنید تا آن را مورد این موضوع بحث کنید. در طی آن جلسه، درباره اهداف خود صحبت کنید و به پزشک بگویید که چه چیزی در مورد بینی شما باعث ناراحتی میشود و چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز مانند یک جراحی بینی کامل وجود ندارد. هرچند متخصص بینی می تواند ویژگی های صورت را افزایش دهد و زیبایی های منحصر به فرد و طبیعی شما را تایید کند. جراح پلاستیک می تواند ویژگی های صورت را تشریح کند و به شما بگوید که چگونه تغییرات ظاهر شما را بهبود می بخشد. متخصص زیبایی بینی، ساختار بینی و سایر ویژگیهای صورت را ارزیابی خواهد کرد. پس از این ارزیابی، او می تواند به شما بگوید که انتظارات شما واقع بینانه است یا خیر. دکتر گیلانی جراح گوش حلق بینی,متخصص گوش حلق بینی.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود.فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 - شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و سایر اعمال گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد .. اعمال جراحی در بهترین و‌مجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی انجام می‌شود. عمل زیبایی بینی توسط دکتر گیلانی جراح و متخصص گوش حلق بینی، انواع جراحی ها و تزریق ها برای زیبایی صورت و‌‌‌ پلک و‌گونه و ...با روش‌های معمول یا با اندوسکوپ جراحی های همزمان سینوزیت و پولیپ با اندوسکوپ. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح و بازسازی فرم است، بازگرداندن عملکرد و افزایش زیبایی بینی با حل مشکل آسیب بینی، نقص مادرزادی، مانع تنفسی و یا رینوپلاستی اولیه شکست خورده است. عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی صورت است که از اهمیت زیادی در بین زنان برخوردا اس نکات مهم مراقبت بعد از عمل بینی پس از جراحی را توسط دکتر گیلانی رعایت کنید مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید.در اغلب موارد، پزشک شما بسته بندی موقت بینی را در داخل بینی خود قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شده و مایع اضافی جذب شود در حالی که بافت های شما بهبود می یابند. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: -سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. شب اول بعد از جراحی، زیر سر خود چند بالش اضافه قرار دهید تا سرتان بالا قرار گیرد. -اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را برندارید. -بعضی از بیماران به طور طبیعی تا 2 الی 3 روز خونریزی دارند. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. -حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. -اگر مجبور شدید عطسه کنید سعی کنید وقتی دهنتان باز است این کار را انجام دهید. -آسپرین مصرف نکیند خونریزی را افزایش میدهد. جراحی زیبایی بینی؛ قیمت سال 98 و جدیدترین انواع آن